„V USA mají přísnější limity už nějakou dobu a auta tam nejsou nijak dražší než v Evropě. Není tam žádné přelomové řešení, jde jen o to, vyladit stávající technologie,“ říká Michal Vojtíšek z ČVUT.
Emisní limity pro osobní i nákladní auta už ale nejsou tak přísné jako v původním návrhu a rovněž se podařilo dojednat delší časový rámec zavedení normy.
Emisní limity pro osobní i nákladní auta už nejsou tak přísné jako v původním návrhu. Nařízení zcela nově zavádí opatření ke snížení emisí z pneumatik a brzd a ke zvýšení životnosti baterií.
Jaká bude konečná verze nařízení, ukážou až příští týdny. Nyní budou následovat jednání zástupců Evropského parlamentu, Evropské komise a španělským předsednictvím Rady EU.
Co přinesla úterní návštěva předsedkyně Evropské komise v Česku? Má český premiér pravdu, že se zatím nepodařilo nasměrovat členské země EU k inovacím?
Emisní limity pro osobní i nákladní auta už nejsou tolik přísné jako v původním návrhu a rovněž se podařilo dojednat realističtější časový rámec zavedení normy.
odle sdružení stoupl loni počet registrací aut na baterie o 70 procent. Řidiči jich přihlásili přes 1200. Většinou jde o vozy staré dva až tři roky a často pocházející ze zahraničí.
Očekávání, že nová norma vstoupí v platnost již od července 2025, by podle Volkswagenu vedlo k tomu, že by se v Evropě na mnoho měsíců pozastavila výroba řady modelů.
„Zavedení normy Euro 7 je nutné,“ uvádí výkonný ředitel Asociace pro elektomobilitu České republiky Lukáš Hataš. Člen představenstva Škody Auto Martin Jahn kritizuje především její znění.
„Modernější spalovací motory mají významně menší dopad na životní prostředí než staré. Směřujeme k tomu, aby norma pomáhala jak automobilovému průmyslu, tak životnímu prostředí,“ řekl ministr dopravy.
V případě přijetí emisní normy Euro 7 Škoda Auto také zavře jenu výrobní halu. V pořadu Otázky Václava Moravce to řekl člen představenstva Škoda Auto pro prodej a marketing Martin Jahn.
Evropské automobilky by se mohly řídit přísnějšími emisními normami. Návrh normy Euro 7 posuzuje Europarlament. Několik států, mezi kterými je i Česko, je ale proti. Požadují změny.