Americký režisér Sean Baker vypráví o erotické tanečnici jménem Anora, která se zamiluje do syna ruských zbohatlíků Ivana. Prožije s ním neobvyklý a dramatický románek.
Přehlídka filmové úrody ze tří nejprestižnějších evropských festivalů letos nabídne 11 titulů, mimo jiné i vítězný snímek Berlinale nebo alegorické drama zasazené do současného Íránu.
Smrt íránské ženy Mahsy Amini vyvolala řadu protestů. Po těchto událostech íránské ministerstvo kultury islámského vedení kontroluje umělce v zemi a snaží se potlačit jejich umělecký projev.
„Má drahá, sladká, úžasná životní partnerka a přítelkyně nás opustila. V poslední době příliš trpěla, teď je volná,“ uvedl Dan Gilroy, který byl partnerem Duvallové od roku 1989.
Tragikomedie o erotické tanečnici jménem Anora vyhrála festival v Cannes. Porota odměnila i íránský film Semínko posvátného fíkovníku nebo kontroverzní a krvavý horor Substance.
Nápad na Megalopolis rozvíjel Coppola od začátku 80. let. Připravoval ho tedy s přestávkami čtyři dekády. Teď ho přivezl do Cannes, kde se stal zatím nejkontroverznějším a nejdiskutovanějším dílem.
Meryl Streepová prozradila, že si v některých filmech sama psala dialogy, protože režiséři neměli přesnou představu, co jejich hrdinka cítí a jak by to měla formulovat.
Porota filmového festivalu v Cannes rozdá ceny v podobě Zlaté palmy nejlepším filmařům na závěr festivalu 25. května. O prestižní cenu se utká 22 snímků z evropské i hollywoodské produkce.
„Bylo by zajímavé sledovat, jak by se (Steven) Spielberg k námětu postavil. Myslím si, že jazyk by ale byl zásadní překážkou,“ říká 84letý Marco Bellocchio.
Molly Manning Walkerovou staví její debut do sousedství seriálů jako Můžu tě zničit, který také tematizoval sexuální násilí, ale i do souvislosti filmů respektované britské režisérky Andrey Arnoldové.
Snímek, v Cannes promítaný pod francouzským názvem Leïla et ses frères, je v Íránu zakázaný a popisuje problémy chudé rodiny v Íránu za hluboké ekonomické krize.
Přínos filmu spočívá v půvabu vyprávění o královských láskách a v detailním zobrazení života společnosti na zámku. Samotný zámek je vlastně hrdinou a duší filmového příběhu.
Čtyřiatřicetiletá filmařka je teprve třetí ženou, jejíž dílo získalo na jedné z nejprestižnějších filmových přehlídek hlavní cenu. O Zlatou palmu se ucházelo 21 snímků.
Bez nového filmu přijel na canneský festival Quentin Tarantino. I to ale stačilo na to, aby lístky na jeho večer zmizely během chvíle a stály se dlouhé fronty na autogramy.
Na začátku letošního 76. ročníku se hned dva skandály týkají domácích snímků. Prvním z nich byl zahajovací snímek Jeanne du Barry – Králova milenka, který bude uveden i do českých kin.
Electra, nový film animátorky Darii Kashcheevy, a krátkometrážní drama Osmý den režiséra Petra Pylypčuka se představí v nejprestižnější studentské soutěži.
„Stereotyp zobrazování bohatých elit jako nadutých a povýšených je úplně špatný. Svádět problémy světa na to, že v čele je jeden zlý člověk, je sebeklam,“ říká Östlund o filmu Trojúhelník smutku.
Týdenní přehlídka Be2Can se odehraje v pražských kinech Lucerna, Edison Filmhub a Cinema City Slovanský dům a také ve více než 30 dalších po celé republice.
Výuka audiovizuální a filmové výchovy na českých školách vzrostla. Do osnov ji zahrnují v současnosti čtyři procenta základních škol. U gymnázií je to osmnáct procent.
Režisér říká, že film je produktem toho, že sám dospěl a chtěl filmovým zrakem sledovat ztrátu tak, jak se s ní vyrovnávají dospělí lidé. Lehce se tak vychyluje z pevných linií své předchozí tvorby.
Režisér Moulin Rouge a Velkého Gatsbyho v životním příběhu Elvise Presleyho dává slovo chamtivému manažerovi s tváří Toma Hankse, který si nezadá s kdejakým disneyovským záporákem.
Surrealistické podobenství Věry Chytilové se po více než 50 letech a digitální restauraci vrací do českých kin. Sedmikrásky v době vzniku vzbudily vlnu kritiky, mají co říct ale i dnešnímu publiku.
Druhou nejprestižnější cenu Grand Prix získali rovným dílem Francouzka Claire Denisová za film Stars at noon a nejmladší účastník soutěže Belgičan Lukas Dhont za film Blízko (Close).