Zaostávající východní části Pardubického kraje trpí málo vídanou kombinací toho, že jde o historické území Sudet a zároveň jsou to vnitřní periferie. Opodál ležící Litomyšl je ale zcela jiný příběh.
Jeden z bohatších českých krajů je relativně kompaktním regionem, z něhož výrazněji vybočuje jen Broumovsko. To patří i v celorepublikovém srovnání mezi ty nejchudší a nejvíce znevýhodněné oblasti.
Ještě v průběhu odkrývání naleziště představili objevy novinářům. Vedoucí archeologického výzkumu Jan Vizner upozornil, že výzkum stále probíhá a datace je tak poměrně zkreslená.
Firma Metrostav zpochybňuje odbornou kvalifikaci vítěze výběrového řízení, Eurovie. Ta šla do tendru s nabídkou, že tunel Homole postaví za 1,7 miliardy korun bez daně.
Olomoucký kraj neopouští plán na výstavbu nové základny, náměstek hejtmana Dalibor Horák však připomíná, že projekt zbrzdilo nesouhlasné stanovisko Ředitelství silnic a dálnic.
V místech, kde má dojit ke stavbě části dálnice D35 našli několik hrobů, které dokazují, že oblast před zhruba 4,5 tisíci lety využívali tehdejší pravěcí lidé.
„Myslím si, že výhoda tohoto úseku mezi Litovlí a Křelovem je ta, že v skoro celém úseku vede i souběžná krajská sinice nižší třídy,“ uvedl šéf olomoucké pobočky Ředitelství silnic a dálnic.
Červenofigurový styl starověké řecké keramiky je charakteristický malbou červenou minerální barvou na černém podkladě. Vznikl zřejmě v Aténách koncem 6. století před naším letopočtem.
Loni bylo v Česku zprovozněno 21,2 kilometru dálnic a přes 14 kilometrů silnic první třídy. Během příštích dvou let chce stát otevřít dohromady 133,5 kilometru dálnic.
Před začátkem stavby dálnice byla zpracována hluková studie, podle které by limity překročeny být neměly. Akreditovaná firma bude měření provádět v následujících měsících celkem na sedmi místech.
Ministerstvo dopravy dalo zelenou výstavbě další části budoucí dálnice D35 z východních Čech na Moravu. Vydalo stavební povolení pro sedm kilometrů dlouhý úsek Ostrov – Vysoké Mýto.
Zavřené budou vždy dva pruhy ze čtyřpruhové dálnice. Každý jízdní směr bude mít jeden pruh místo dvou. Úsek není v provozu ani rok. Pro silničáře jde o reklamaci.
„Těleso budoucí dálnice bude v zářezu, původní železniční trať zůstane nezměněna. Když to řeknu laicky, dálnice půjde pod železnicí,“ popisuje vedoucí výstavby z Ředitelství silnic a dálnic.
Úsek umožní sjet ve směru od Prahy z dálnice D11 do Opatovic a pokračovat dál na Moravu, aniž by řidič museli zajíždět do Hradce Králové nebo Pardubic.
Policie případ vyšetřuje pro podezření z poškození a ohrožení provozu obecně prospěšného zařízení. Škoda byla vyčíslena na tři miliony korun, dalších půl milionu korun zřejmě bude škoda na traktoru.
Do jednoho ze sloupů narazil jednadvacetiletý traktorista v pondělí kolem 16.00, nárazem přitom poškodil i další sloup elektrického vedení. Práce na místě jsou technicky náročné.
S obousměrným uzavřením D35 u Velkého Týnce na Olomoucku počítá policie až do odpoledních hodin. Kvůli odklonu přes silnici I/55 policie hlavně ve špičkách nabádá řidiče k trpělivosti.
Pokud se nestane nic nečekaného, tak ve středu v 15.00 plánuje ŘSD otevřít D35 mezi Přáslavicemi a Velkým Újezdem ve směru na Brno a ve 21.00 i v opačném směru.
Dálnice D35 mezi Přáslavicemi a Velkým Újezdem na Olomoucku je stále uzavřená. V sobotu tam kvůli vysokým teplotám náhle popraskala a zvlnila se vozovka.
Ve výběru z médií se dočtete o financování nového bloku jaderné elektrárny Dukovany. Informuje o tom Deník N. A lužní lesy ovládli podle Práva krvežízniví komáři. Více se dočtete ve výběru z médií.
V českém tisku se v úterý dočtete, že stát chce podpořit rozvoj elektromobilů v Česku. Ředitelství silnic a dálnic získalo první důležité povolení pro stavbu dalšího úseku dálnice D35.