Brusel vyšetřuje, zda Facebook nezneužívá svého postavení na trhu reklamy

Evropská komise začala vyšetřovat, zda americká internetová společnost Facebook nezneužívá svého postavení na reklamním trhu. Komisi především zajímá, jak Facebook nakládá s daty zadavatelů reklamy a zda získané informace pak nezneužívá k tomu, aby jim konkuroval na trzích, kde sám působí. Komise to v pátek uvedla v tiskové zprávě. Jako příklad zmiňuje inzeráty uživatelů na nákup a prodej zboží.

Brusel Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Facebook

(ilustrační foto) | Foto: Michaela Danelová | Zdroj: iROZHLAS.cz

„Facebook používají každý měsíc skoro tři miliardy lidí a dohromady téměř sedm milionů firem na Facebooku inzeruje. Facebook shromažďuje rozsáhlé soubory dat o aktivitě uživatelů své sociální sítě a dalších služeb, což mu umožňuje zaměřit se na konkrétní skupiny zákazníků,“ uvedla místopředsedkyně komise a komisařka pro hospodářskou soutěž Margrethe Vestagerová.

„My se podrobně podíváme na to, zda tyto údaje Facebooku dávají nespravedlivou konkurenční výhodu,“ dodala.

Trumpův blog nefungoval ani měsíc. Tým bývalého exprezidenta naznačuje, že spustí novou platformu

Číst článek

Evropská komise je výkonným orgánem Evropské unie a má rozsáhlé pravomoci. Pokud dojde k závěru, že firma porušuje antimonopolní zákony, může jí v krajním případě vyměřil pokutu až deset procent z ročních tržeb. Facebook měl za loňský rok tržby 85,96 miliardy dolarů, pokuta v jeho případě by tedy mohla činit až 8,6 miliardy dolarů (přes 180 miliard Kč).

Firmy, které přímo konkurují i Facebooku, při propagaci svých služeb na jeho platformě mohou Facebooku poskytovat i komerčně využitelná data. Facebook by pak mohl tato data využít, aby konkuroval firmám, které mu právě tyto údaje poskytly.

To se týká především poskytovatelů online inzerce, platforem, na kterých mnoho spotřebitelů v Evropě nakupuje a prodává zboží. Online poskytovatelé inzerce propagují své služby na sociální síti Facebook a zároveň konkurují online inzertní službě Facebooku, která se jmenuje Facebook Marketplace, upřesnila komise.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme