Volby očima komentátorů: rekordní výsledek, klíčová spolupráce, odporná kampaň i politika jako divadlo

Volby skončily, na řadě jsou analýzy a komentáře. Server iROZHLAS.cz nabízí přehled pěti glos od zkušených komentátorů, kteří rozebírají volební dění z různých úhlů pohledu.

Komentář Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Petr Pavel s manželkou Evou na Staroměstském náměstí

Petr Pavel s manželkou Evou na Staroměstském náměstí | Foto: René Volfík | Zdroj: iROZHLAS.cz

David Klimeš

Předseda hnutí ANO Andrej Babiš prohrál prezidentské volby o parník. Jinak se největšímu rozdílu mezi finalisty v historii přímé prezidentské volby nedá říkat. Na dostižení vítěze Petra Pavla by potřeboval milion dalších hlasů. A ty neměl už kde brát.

Karel Hvížďala

V posledních týdnech jsme zažívali mnoho repríz lidového divadelního představení s názvem Kdo s koho. V první delší půlce měli představitelé hlavních rolí bohatý kompars a tlačila se na ně i jedna pohledná herečka, která však zaujala příznivce hlavně svou ženskostí, role nebyla nejlépe napsaná. Na jevišti po přestávce zůstaly už jen představitelé dvou odlišných rolí, jak to na divadle musí být.

Petr Hartman

Rekordy jsou od toho, aby se překonávaly. Také tímto způsobem se dá vnímat výsledek prezidentských voleb. Jejich vítěz překročil hranici tří milionů o téměř tři sta šedesát tisíc získaných hlasů. To se Miloši Zemanovi ani v jedné z přímých voleb nepodařilo.

Radko Kubičko

Překvapení se nekonalo. Nejen proto, že průzkumy voličských preferencí hovořily dost jednoznačně o velké podpoře Petra Pavla. Ale i díky běžnému pozorování české politické situace. Protikandidát Andrej Babiš (ANO) uměl vždy zapůsobit na určitý druh voličů. Jeho taktickým politickým nedostatkem ale je, že neumí získávat spojence, spíše je mistrem v jejich ztrácení.

Jan Vávra

„Odporná a asi nejhorší v novodobé české historii.“ Tak zhodnotil prezidentskou volební kampaň premiér Petr Fiala (ODS). Bohužel je mu třeba dát za pravdu. Jednotlivá témata nebyla v kampani nastolována proto, aby kandidáti diskutovali o jejich řešení, ale aby vyvolala co nejsilnější negativní vášně, především strach.

ako Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme