Na český trh prý ještě letos vstoupí 10 amerických restauračních řetězců

Počet amerických restauračních řetězců v Česku se letos zřejmě zvýší. O český trh se zajímá hned deset známých společností s rychlým občerstvením. Firmy už hledají partnery, kteří by chtěli získat franšízová práva.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

McDonalds

McDonalds | Foto: Jan Rosenauer

Mezi značkami je například řetězec Denny´s, který nabízí sendviče. Firma vznikla už v 50. letech a ve Spojených státech patří mezi nejslavnější rodinné restaurace. Má více než dva tisíce poboček, vstoupila také na burzu.

České zákazníky chce oslovit i druhý největší řetězec rychlého občerstvení s kuřecím masem na světě - Church´s Chicken. Podle České asociace franšízingu na domácí trh vstoupí také Dairy Queen, která se mimo jiné zaměřuje na koktejly a ovocné šťávy. Vlastní ji známý miliardář Warren Buffett.

V Česku tak už nebudou jen restaurace zaměřené na maso a hamburgery, ale výběr bude pestřejší. Na tuzemský trh mají namířeno také zmrzlinářské řetězce. Jedním z nich je například Cold Stone Creamery, který vedle zmrzliny vyrábí sytě barevné dorty, koktejly a sorbety. Chybět by neměl ani prodejce čokoládových sušenek Great American Cookies, který má své prodejny v osmi zemích světa.

Podle konzultanta společnosti Incoma Gfk Karla Mayera mají všechny zmíněné značky šanci na českém trhu uspět. Už jen díky tomu, že těchto franšíz je v Česku méně než v jiných evropských státech. „Potenciál je určitě velký a všech deset značek tady může uspět. Otázkou je, kde je koncentrace míst už zaplněná a kde je ještě prostor,“ myslí si.

Manažerka České asociace franšízingu Petra Ritschlová dodává, že v Česku mohou uspět také značky z oblasti služeb a vzdělávání. „Právě tyto koncepty mají zájem o náš trh a v současné době hledají master franšízanta pro Českou republiku. K pozitivnímu rozvoji sítě nestačí pouze tedy dokonalá připravenost konceptu, ale přidanou hodnotou jakéhokoli konceptu jsou vhodně vybraní franšízanti.“

Na bázi franšízové licence v Česku loni podnikalo přes čtyři tisíce firem. Dohromady provozovaly přes pět tisíc poboček.

Simona Bartošová, Jan Beneš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme