„(Elvis) byl středobodem všeho. Když z Gracelandu odjel koncertovat, jako by život zdánlivě neměl smysl,“ říká herecká představitelka Priscilly Presley v novém filmu Sofie Coppoly.
Soudní drama Saint Omer se dotýká kulturních rozdílů a předsudků. Jak vznikal film inspirovaný případem matky, která zavraždila vlastní dítě, popisují pro Radiožurnál hlavní herecké představitelky.
Moustapha Fall mluví o tom, jaké je pro debutujícího náctiletého herce představovat jednu z hlavních rolí v mezinárodním snímku, který se odehrává na moři, v poušti i ve vězení.
Zabijáci rozkvetlého měsíce jsou velkým filmem, ve kterém není nouze o vlky, hyeny, kojoty a zajíce v lidské podobě. Všichni žijí ve společnosti prostoupené nerovností.
„Udělali nám v Polsku neskutečnou reklamu,“ komentuje režisérka štvavou kampaň proti své osobě, kterou ještě před premiérou filmu spustila polská vláda. „Najednou o něm věděli všichni.“
Soud ve Varšavě v úterý zakázal ministrovi spravedlnosti Zbigniewu Ziobrovi, aby se vyjadřoval k osobě i dílu režisérky Agnieszky Hollandové a používal přitom přirovnání ke zločinným režimům.
Film na mezinárodním festivalu v Benátkách obdržel i zvláštní cenu poroty. Snímek polské režisérky pojednává o migrační krizi na bělorusko-polské hranici, a to z několika různých perspektiv.
Jak Emma Stoneová, tak její herečtí kolegové, podávají prvotřídní výkony mimo rámec tradičního realistického herectví, a film Chudáčci s premiérou vykročil do oscarové kampaně.
Ministr spravedlnosti přirovnal film k nacistické propagandě. „Ve třetí říši produkovali propagandistické filmy zobrazující Poláky jako bandity a vrahy. Dnes na to mají Agnieszku Holland,“ napsal.
Polská režisérka Agnieszka Hollandová v rozhovoru pro Radiožurnál reaguje na obvinění polského ministra z toho, že její film Hranice je prý jako nacistická propaganda.
Hollandová se ve svém novém filmu věnuje temné hodině evropské humanity, která nastala poté, co Lukašenko začal v roce 2019 na bělorusko-polskou hranici ve velkém dovážet uprchlíky z Blízkého východu.
Letos se do hlavní soutěže dostal nový film Agnieszky Holland. Její snímek „Hranice“ vznikl v české koprodukci. Režisérka v něm vypráví příběh podle skutečných událostí z polsko-běloruské hranice.
Týdenní přehlídka Be2Can se odehraje v pražských kinech Lucerna, Edison Filmhub a Cinema City Slovanský dům a také ve více než 30 dalších po celé republice.
„Oběť je příběhem o důvěře matky Iriny a syna Igora žijících v cizím státě, kde jsou odkázaní hlavně sami na sebe,“ přibližuje snímek režisér Michal Blaško.
Psychologické drama vzešlo ze spolupráce Karla Kachyni a scenáristy Jana Procházky. V Československu ho cenzura zakázala promítat hned po jeho vzniku, na svou premiéru si muselo počkat dalších 20 let.
Film natočila režisérka Audrey Diwanová podle knižní autobiografie autorky Annie Ernauxové. Vypráví o mladé ženě, která chce jít ve Francii na počátku 60. let na potrat, což bylo tehdy nezákonné.
Film měl v pátek premiéru na mezinárodním festivalu v Benátkách. Kritik časopisu Variety Owen Gleiberman uvedl, že si zaslouží „pět hvězdiček za vytváření světa a zhruba dvě a půl za vyprávění“.
Mezi velice očekávanými snímky jsou nový film Duna kanadského režiséra Denise Villeneuva. Přehlídku zahájí nový snímek španělského režiséra Pedra Almodóvara Madres Paralelas (Paralelní matky).
Někdy se věci prostě nedaří. Třeba když jste správce bytového domu plného sobeckých lidí, mezi kterými nechybí vaše sexuálně frustrovaná manželka nebo ovdovělý soused, který utápí žal v alkoholu.
Adaptaci knihy Jessicy Bruderové natočila asijsko-americká režisérka Chloé Zhao. Hlavní roli ženy ztvárnila dvojnásobná držitelka Oscara Frances McDormandová.
Polanski je ve Spojených státech stíhán kvůli sexuálnímu styku s nezletilou v roce 1977. Ve Francii ho loni ze znásilnění v 70. letech obvinila další žena.
České publikum se dočká většiny filmových trháků ze tří nejprestižnějších filmových festivalů - Berlinale, Cannes a Benátek - až na podzim. Patří mezi ně i jejich vítězové - Joker, Synonyma a Parazit.
Marhoul jako první český režisér po mnoha letech opět pronikl do hlavní soutěže Benátského filmového festivalu. Nezískal sice žádnou z hlavních cen, ale Česko ho například vyslalo do boje o Oscary.