Blanka zklidnila dopravu v Praze, rychlost se v tunelu zvýšila na 70 km/h
Nový pražský tunel Blanka dnes zažívá první ostrý test. Řidiči tunelem jezdí poprvé v pracovní den. Zatím je doprava uvnitř i na vjezdech a výjezdech bez výrazných problémů. Policisté zaznamenali také úbytek vozidel v okolí Holešovic, na Letné i Barrandovském mostě. Už dnes v 11 hodin se zvýšila maximální povolená rychlost v tunelu z 50 na 70 kilometrů za hodinu.
Dopravní situace uvnitř tunelu, na vjezdech a výjezdech z něj nezaznamenala ráno ani dopoledne žádné výrazné komplikace.
„Od brzkých ranních hodin jsem byla u vjezdu do komplexu za křižovatkou Pelc-Tyrolka v pražské Troji. Provoz byl plynulý a bez komplikací. Viditelně méně aut bylo na povrchu v pražské Letné. V ranní špičce se tvořily kolony na příjezdu od Karlovarské ulice směrem k novému tunelu,“ shrnula situaci po 11. hodině reportérka Eliška Malínská.
Nový Tunel Blanka v Praze je dnes poprvé otevřený v pracovní den. Dopravní situaci sleduje přímo na místě reportérka Eliška Malínská
Před polednem byla Karlovarská ulice směrem do centra bez kolon, ty se ale tvořily v opačném směru.
„Karlovarská směrem do centra je teď úplně plně průjezdná. Kolona se tvoří naopak směrem z centra – v Bělohorské ulici – směrem na Pražský okruh. Je to přesně tak, jako to bylo ráno, lidé jedou přímo z tunelu Blanka na Pražský okruh,“ popisuje situaci v Praze 6 Dominika Nováková ze Zelené vlny.
Provoz v tunelu se obešel bez vážnějších problémů i o víkendu. Policisté museli pouze vyvádět z tunelu několik nadšenců, kteří si ho šli zevnitř fotit.
Stejně tak zasahovali v případě několika řidičů, kteří zastavili v bezpečnostních zálivech a také si chtěli tunel fotografovat. V tunelu se objevil i chodec, který si chtěl trasu projít. To je ale také zakázané.
Dosud projelo tunelem v průměru 1500 vozidel za hodinu. Po otevření tunelu zhoustla doprava na některých místech v Praze 6, nezvykle byla naopak bez kolon magistrála u hlavního nádraží a ulice V Holešovičkách. Tunel se otevřel v sobotu, dnes je v provozu první pracovní den. V 11:00 byla v tunelu zvýšena rychlost z 50 na 70 km/h.
Zdroj: ČTK
Podle policistů se do problémů dostala i dvě auta u Prašného mostu. Omylem jela v protisměru. Chybu si ale řidiči rychle uvědomili, auta otočili a nikomu se nic nestalo.
Technické problémy se v rámci provozu Blanky zatím neobjevily.
„Magistrát hlavního města Prahy ve spolupráci s technickou správou komunikací a policií vyhodnotily, že provoz v tunelovém komplexu Blanka je plynulý, proto dnes v 11 hodin dojde k navýšení rychlosti na plánovaných 70 kilometrů v hodině,“ řekl mluvčí pražského magistrátu Vít Hofman.
Policisté z dopravního dispečinku Na Bojišti zaznamenali díky tunelu Blanka úbytek vozidel na povrchu.
„Vozidel ubylo zejména na inkriminovaných místech, jako jsou Holešovičky a Povltavská ulice. Tunel splnil svůj účel,“ potvrzuje zástupce ředitele pražské dopravní policie Jiří Dušek. Situace se ale podle něj nedá hodnotit za jeden den.
„Skutečně nás ale překvapily ulice v Holešovičkách, Barrandovský most a jednotlivá místa výjezdů a nájezdů do tunelového komplexu,“ dodává.
Blanka prodloužila pražský Městský okruh, zbytek nebude ještě roky
Číst článek
Tunel byl zprovozněn po osmi letech budování a se čtyřletým zpožděním. Stavba Blanky stála hlavní město i s napojením na Strahovský tunel 43 miliard korun, tedy zhruba o deset miliard víc, než bylo původně plánováno.
První vozy na Letenské pláni začaly vjíždět do tunelu v sobotu ve 14.40. Tunelem by mělo denně projet na 80 000 aut, město však odhaduje, že v prvních týdnech po zprovoznění to bude kolem 50 000 vozů.
Stavba tunelu začala zhruba před osmi lety, otevřen měl být už v roce 2011. Stavbu ale zkomplikovaly propady půdy, technické problémy s kabely nebo soudní pře města s dodavateli. Tunel se začal budovat za bývalého primátora Pavla Béma (ODS).