Na školách ubývá žáků s nedostatečným prospěchem

Počet propadlíků na základních školách klesá. Letos stejnou třídu opakovalo o tisíc dětí méně než před pěti lety. Propadlíků je tak necelé procento z celkového počtu žáků povinné školní docházky. Vyplývá to z údajů Ústavu informací ve vzdělávání, které má Radiožurnál k dispozici.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

základní škola, ilustrační foto

základní škola, ilustrační foto | Foto: Tomáš Adamec

Podle některých ředitelů má na klesajícím počtu propadlíků svůj podíl šest let starý zákon, který dovoluje nechat žáka propadnout pouze dvakrát za celou povinnou školní docházku.

„Děti musí mít víc než 70procentní účast ve vyučování. Pokud tuto aktivní účast mají, tak je všechno v pořádku a můžou být hodnocené, může být uzavřen školní rok. Pokud ne, tak musí školní rok dohnat, nějakou další zkouškou nebo nějakou prací, kterou musí doložit, že opravdu dobře zvládly to, co na ně ten vyučovací předmět nakládá,“ popsal ředitel pražské Základní školy Kunratice Vít Beran.

Přehrát

00:00 / 00:00

Poslechněte si celý příspěvek od Kláry Bílé.

Klesající trend potvrzuje i ředitel Základní školy Lázně Bělohrad Jaroslav Jirásko.

„V letošním roce na naší škole žádné děti k opravným zkouškám nemáme a celkově dlouhodobě můžu říci, že počet žáků s nedostatečným prospěchem se na naší škole snižuje. Důvodů, proč těch žáků ubývá, je podle mého názoru více. Především je zcela jiný pohled na hodnocení žáků,“ řekl Jaroslav Jirásko.

Vysvětlil, že žáci se už nehodnotí čistě podle znalostí a po reformě školství na ně už nejsou kladeny tak velké nároky.

Častěji opakují ročník chlapci

Zatímco ve školním roce 2005/2006 propadlo 7600 žáků, letos to bylo už o tisíc méně. Podle Michaely Kleňhové z Ústavu informací ve vzdělávání častěji opakují ročník chlapci.

„To je trend nejenom u nás, ale i v zahraničí, kdy jak v počtu postižených žáků, tak opakujících žáků a žáků s problémy v učení či chování je právě vyšší procento chlapců,“ řekla Michaela Kleňhová.

Doplnila, že se jedná spíše o demografický trend než problém vzdělávacího systému.

Klára Bílá, Eva Presová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme