Řidiči nedostanou odškodné za poničení aut na vzedmuté D1
Řidiči, kteří si poničili vloni v červnu auto na dálnici D1, odškodnění nedostanou. Za 15centimetrový schod, který se vytvořil na 52. kilometru ve směru na Brno, Ředitelství silnic a dálnic odpovědnost nenese. Rozhodla tak pojišťovna i přes to, že ředitelství chybu přiznalo.
Automobily si tehdy kvůli vystouplé cementobetonové desce poškodilo asi 15 řidičů. U Martina Hůrky z Jílového u Prahy se škoda za rozbité přední světlo, nárazník, sklo i poškrábanou kapotu vyšplhala na více než 20 tisíc korun. Rozhodnutí pojišťovny nechápe.
„Vozidlo jsem měl půjčené od kamaráda, chtěl jsem mu ho vrátit v pořádku. Jel jsem proto na svoje náklady koupit nové světlo a s kamarádem jsme se dohodli, že počkáme, jak to vyřeší pojišťovna. Takže vozidlo jsme částečně opravili.“
„Proti rozhodnutí pojišťovny Kooperativa, která škodu odmítla uhradit, jsem podal odvolání. Můžeme se dohadovat o nějakém mimosoudním vyrovnání třeba s Ředitelstvím silnic a dálnic a dál se uvidí,“ říká pan Hůrka.
O vyplacení peněz z pojistky Ředitelství silnic a dálnic požádalo několik řidičů. Ředitelství chybu podle mluvčí Niny Ledvinové uznalo. „Všechny žádosti jsme uznali, jelikož došlo k závadě na naší komunikaci. Následně jsme žádosti předali na vyřízení pojišťovně Kooperativa.“
A tady se informace ŘSD a pojišťovny začínají rozcházet. Podle Milana Káni z Kooperativy důvod k vyplacení peněz nebyl.
„Protože odpovědnostní pojistka je taková, že se musí prokázat odpovědnost nějakého subjektu. A v tomto případě náš klient dodržoval pravidelné kontroly dálnice a opravdu nemohl ovlivnit tento stav, ten byl nečekaný a náhodný. Tak tu odpovědnost za škodu nenese. A proto pojišťovna nemůže vyplatit pojistné plnění,“ vysvětluje stanovisko Kooperativy Káňa.
Na stranu řidičů se postavil i Igor Sirota z Ústředního automotoklubu ČR. „Myslíme si, že ten vztah mezi řidiči, kteří zaplatili dálniční známku, a správcem komunikace je takový, že někdo zaplatil a druhý za to měl poskytnout odpovídající službu. Jestliže při té ‘službě‘ došlo k poškození vozidla, tak je zcela přirozené, že řidiči žádají odškodnění.“
Poškozeným řidičům Sirota doporučuje, aby se nevzdávali a proti rozhodnutí pojišťovny se odvolali, nebo požádali o pomoc soud.