Řidiči nedostanou odškodné za poničení aut na vzedmuté D1

Řidiči, kteří si poničili vloni v červnu auto na dálnici D1, odškodnění nedostanou. Za 15centimetrový schod, který se vytvořil na 52. kilometru ve směru na Brno, Ředitelství silnic a dálnic odpovědnost nenese. Rozhodla tak pojišťovna i přes to, že ředitelství chybu přiznalo.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dálnice D1 - prasklá vozovka

Dálnice D1 - prasklá vozovka | Foto: Pavel Pavlas

Automobily si tehdy kvůli vystouplé cementobetonové desce poškodilo asi 15 řidičů. U Martina Hůrky z Jílového u Prahy se škoda za rozbité přední světlo, nárazník, sklo i poškrábanou kapotu vyšplhala na více než 20 tisíc korun. Rozhodnutí pojišťovny nechápe.

„Vozidlo jsem měl půjčené od kamaráda, chtěl jsem mu ho vrátit v pořádku. Jel jsem proto na svoje náklady koupit nové světlo a s kamarádem jsme se dohodli, že počkáme, jak to vyřeší pojišťovna. Takže vozidlo jsme částečně opravili.“

„Proti rozhodnutí pojišťovny Kooperativa, která škodu odmítla uhradit, jsem podal odvolání. Můžeme se dohadovat o nějakém mimosoudním vyrovnání třeba s Ředitelstvím silnic a dálnic a dál se uvidí,“ říká pan Hůrka.

Přehrát

00:00 / 00:00

Téma sleduje reportér Českého rozhlasu Pavel Pavlas

O vyplacení peněz z pojistky Ředitelství silnic a dálnic požádalo několik řidičů. Ředitelství chybu podle mluvčí Niny Ledvinové uznalo. „Všechny žádosti jsme uznali, jelikož došlo k závadě na naší komunikaci. Následně jsme žádosti předali na vyřízení pojišťovně Kooperativa.“

A tady se informace ŘSD a pojišťovny začínají rozcházet. Podle Milana Káni z Kooperativy důvod k vyplacení peněz nebyl.

„Protože odpovědnostní pojistka je taková, že se musí prokázat odpovědnost nějakého subjektu. A v tomto případě náš klient dodržoval pravidelné kontroly dálnice a opravdu nemohl ovlivnit tento stav, ten byl nečekaný a náhodný. Tak tu odpovědnost za škodu nenese. A proto pojišťovna nemůže vyplatit pojistné plnění,“ vysvětluje stanovisko Kooperativy Káňa.

Na stranu řidičů se postavil i Igor Sirota z Ústředního automotoklubu ČR. „Myslíme si, že ten vztah mezi řidiči, kteří zaplatili dálniční známku, a správcem komunikace je takový, že někdo zaplatil a druhý za to měl poskytnout odpovídající službu. Jestliže při té ‘službě‘ došlo k poškození vozidla, tak je zcela přirozené, že řidiči žádají odškodnění.“

Poškozeným řidičům Sirota doporučuje, aby se nevzdávali a proti rozhodnutí pojišťovny se odvolali, nebo požádali o pomoc soud.

Pavel Pavlas, Marika Táborská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme