Chrastavský transbordér se osvědčil, může sloužit i jinde
Po nedávných povodních bude řada měst a obcí obnovovat stržené mostky a lávky. Řešením by pro ně mohl být transbordér. Unikátní dopravní prostředek na ruční pohon už téměř tři roky funguje v Chrastavě na Liberecku.
Po ničivé povodni v roce 2010, která strhla téměř všechny mosty, transbordér pro přepravu lidí ze železniční zastávky Machnín-hrad do osady Andělská Hora navrhl architekt Martin Rainiš.
Transbordér vydrží až pětisetletou vodu a je šestkrát levnější než ocelový most. Zároveň se může stát stejně jako v Chrastavě turistickou atrakcí. Se zkušenostmi s výstavbou a provozem transbordéru se lidé z chrastavské radnice rádi s obcemi postiženými povodní podělí.
Samoobslužný dřevěný kabinkový mostní přepravník se dříve nejvíce užíval ve velkých evropských přístavech. Teď funguje pouze v Německu přes řeku Niers u Mönchengladbachu a právě v Chrastavě.