Solventní lidé utrácejí za audiovizuální techniku stále více peněz. Jsou za ni ochotni dávat miliony korun

Solventní lidé utrácejí za audiovizuální techniku stále více peněz. Někteří jsou schopni pořídit si soupravu s patřičným designem i za miliony. S růstem počtu movitých klientů stoupá i množství lidí, kteří naopak nakupují tuto techniku v hypermarketech. Nůžky mezi těmi to dvěma skupinami se rozevírají, řekl na stavebních veletrzích v Brně Michal Jakubec, ředitel Studia Jasyko.

Brno Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Stavební veletrhy Brno 2018

Stavební veletrhy Brno 2018 | Foto: Veletrhy Brno

„Trh se rozděluje na klienty, kteří se orientují na letákové akce hypermarketů, podbízivé nabídky e-shopů a pak na klienty, kteří hledají řešení na míru odpovídající designovým, kvalitativní a imageovým úrovním jejich požadavkům,“ uvedl Jakubec.

U těch nejnáročnějších zákazníků se cena za techniku šplhá od čtvrt milionu korun až po pět milionů. Pořizují si reprosoustavy s diamantovými výškovými reproduktory potaženými platinou a zesilovače s působivými VU metry, které evokují pocit pohody a úžasného zvuku.

Studie: bohatství východní a západní Evropy se vyrovnává. Prohlubují se ale rozdíly mezi severem a jihem

Číst článek

„Jedná se hlavně o podnikatelskou klientelu. Tyto klienty obvykle řešíme s odborníky na design interiérů, kteří v kooperaci s námi řeší integraci technickou i designovou našich produktů do interiéru,“ uvedl Jakubec.

Dalším trendem je podle něj návrat analogu, vrací se gramofony, elektronkové přístroje, ale současně chtějí zákazníci pouštět hudbu, videa, fotografie z mobilů, tabletů, síťových úložišť a internetu.

„Sloučení těchto požadavků s ohledem i na design a nadčasovost řešení je náš primární úkol. V prvním kole se snažíme zjistit požadavky zákazníka respektive jeho rodiny a dispozice interiéru,“ uvedl Jakubec.

Dalším trendem jsou podle něj multipokojové systémy, které zabezpečují rozvod zvuku do všech místností v interiéru a exteriéru.

„Na tabletu si zvolíme, jakou chceme slyšet muziku, jak nahlas a jestli chceme sloučit některé zóny, například v létě obývák s terasou,“ uvedl Jakubec. Posledním trendem integrace techniky do interiéru přes řídicí systémy pro inteligentní domy, přes které majitele kontroluje energetiku, bezpečnost i audiovizuální komfort domu, a to i na dálku.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme